Monday, July 11, 2011

Bröllop

I lördags var jag och Malin på bröllop, det var Hasse Holmqvist och hans Sofia som skulle vigas i kyrkan i Hemlingby. Pga taxistrul blev vår resa dit minst sagt stressig, men väl på plats bjöds vi på en fin vigsel. Sedan begav vi oss till ett torp en bit bort, där middag, femkamp, tårta och dans stod på programmet. Maten var kanongod, småplock av högsta kvalitet. Femkampen blev däremot inget att minnas, åtminstone inte min insats. Jag blev utsedd att hoppa säck, något som tydligen inte var min grej. Om det inte varit för att Kusens bror stått på näsan på upploppet hade jag hamnat sist, men jag får skylla på att det är svårare att hoppa i säcken om man är så lång som jag är, att Den Gamle Franken, som är längre, slog mig får ses som ett undantag från regeln. Till mitt försvar måste också sägas att det lutade väldigt på den delen av gräsmattan där jag hoppade och det bidrog såklart till att jag tvingades fokusera mer på balansen än de med plan mark. Jag hade dessutom min enda, fina vitskjorta på mig och ett fall hade förpassat den till gruppen med sämre vitskjortor, så det gjorde såklart att jag inte kunde ligga på i samma tempo som jag önskade. Som ni märker var det fullt naturligt att jag hamnade näst sist i tävlingen. Tårtan som sedan följde var god, till tårtan bjöds det dessutom på makroner, mycket goda. När fikat var över blev det dans i ladan, till ett band som spelade 60-talsmusik. En mycket trevlig avslutning på en mycket bra dag.

Dagens låt: Okkervil River - For real

0 Comments:

Post a Comment

<< Home