Tuesday, May 03, 2011

Vår?

Det är inte lätt att hänga med i vädrets svängar nu. Härom veckan kunde man plötsligt sitta på balkongen i shorts och det var nästan så att jag trodde att sommaren var på plats, men så var tydligen inte fallet. När jag gick till jobbet igår var det helt plötsligt svinkallt ute, jag nästan darrade om händerna när vandrade framåt utan mina vantar och skinnjackan värmde inte det minsta, åtminstone inte tillräckligt. Idag hade, vis av gårdagens misstag, klätt mig varmare, men det hjälpte inte eftersom det var ännu kallare. Det var till och med så illa att det under en kort stund på morgonen snöade. Jag vägrar dock att plocka fram min vinterjacka igen, det ska gå att vara ute i mer somriga kläder nu och jag går hellre och småfryser än tar fram de varmaste kläderna. En förändring jag dock måste göra är att stoppa tillbaka täcket i lakanen i sängen, för igår natt var det i svalaste laget att sova. Jag hoppas innerligt att våren kommer tillbaka i morgon, för den var klart mer angenäm än höstvädret vi helt plötsligt fått dras med.

Dagens låt: The Head and the Heart - Winter song

0 Comments:

Post a Comment

<< Home