Monday, May 02, 2011

Ny serie

Igår avslutade vi den femte säsongen av Dexter, vi hade väl egentligen tänkt spara två avsnitt till idag, men det var lite för spännande för att vi skulle kunna vänta en dag till. Med Dexter sluttittad för den här gången inledde vi idag en ny serie, nämligen Sons of Anarchy. Det är en serie som kretsar kring ett amerikanskt motorcykelgäng och om jag förstått det hela rätt är det samma personer som gjort den här serien som låg bakom briljanta Oz. Vi har under kvällen sett två avsnitt och hittills verkar det lovande, det enda jag stör mig på är att de tuffa motorcykelkillarna har så otroligt fula hjälmar, men med tanke på att de har dem på huvudet under en väldigt begränsad tid av serien kan jag leva med det störningsmomentet. Musiken i serien har börjat bra och jag tyckte mig höra både Sun Kil Moon och Dusty Springfield under de här två avsnitten. Vi ska försöka hinna med ett par till avsnitt i morgon, så att vi verkligen kommer in i serien. Det tar alltid ett tag att lära känna karaktärerna i en serie och det man fått se av de här personerna gör onekligen att man vill veta mer om dem. Ett av de mer kända ansikten som finns med i serien är Ron Perlman, Vincent i Skönheten & Odjuret och Hellboy, som spelar ledaren för gänget och han verkar passa alldeles perfekt i den rollen.

Dagens låt: The Head & the Heart - Lost in my mind

0 Comments:

Post a Comment

<< Home