Sunday, May 01, 2011

Maj är här

Sista april har nu passerat och det gjorde den utan att man slapp bli irriterad på raketer och smällare som störde, det var ovanligt lugnt i år och det gör mig verkligen ingentine. Vi tog oss ut till majkasen vid högskolan lagom till brasan tändes, lyssnade en stund på sångarbröderna, innan vi tog oss till det viktigaste vid detta evenemang, nämligen remförsäljningen. Remmarna är en första försmak av festivalsommaren, tyvärr hade nog de här remmarna legat kvar sedan förra sommaren, de var nämligen både segare och hårdare än de brukar vara och det gjorde att den delikata melonsmaken som brukar infinna sig inte blev lika tydlig. Det är bara två månader till sommarens första festival, då ska jag ha tag på en god rem. Jag hade egentligen tänkt nöja mig med en festival i sommar, men när det blev klart att Bob Dylan och Radioaktiva Räker spelar samma dag i Borlänge fick det bli en dag på Peace & Love också. Gårdagen var i alla fall, förutom remmarna, lyckad. Olis och Karin var här på middag, det är roligt att ibland slå på stort i matlagningen och göra mer än en rätt. Vinflaskeöppnandet blev dock en aning problematiskt, vi hade tänkt att bjuda på lite mousserande när de kom, men korken till flaskan vi köpt var väldigt surig. Ett vrida av den, som tanken var, var omöjligt och när jag skulle försöka få bort den med hjälp av vinöppnaren gick skruven av. Till slut, med hjälp av vår andra vinöppnare, lyckades vi dock med konststycket att få upp flaskan och kunde bjuda även på denna dryck.

Dagens låt: Big Pink - Velvet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home