Saturday, April 16, 2011

Värmen är här

Jag kan inte gärna klaga på vädret under min första påsklovsdag. På eftermiddagen har jag kunnat sitta på balkongen och läsa ut min bok, i shorts och bar överkropp och jag var trots det långt ifrån att frysa. Det låter som om det ska bli liknande väder under nästa vecka också och det vore inte helt fel om det skulle visa sig vara riktigt. Den här första värmen efter vintern är härlig, inget snack om den saken. Jag lånade en dvd-box av min chef förra veckan, boxen innehöll hela Live Aid-galan. Vi pratade om den när vi hade after work nyligen och jag nämnde att jag bara sett fragment av denna klassiska tillställning, veckan efter låg boxen på mitt skrivbord på jobbet och jag har nu börjat titta igenom den. En sak som tidigt slog mig var att många band såg väldigt likadana ut på den här tiden. Frisyrerna och kläderna hos artister som Paul Young, Ultravox, Spandau Ballet osv påminde mycket om varandra, det var dock inte speciellt stiligt. Några av artisterna som uppträdde klickade jag bort, men det var också några som imponerade. Queen var ett sådant band. Jag har aldrig lyssnat aktivt på dem, men man kan inte så Freddie Mercury uppträda utan att bli imponerad. Han måste ha varit född till att stå på scenen och den röst han hade var unik. Ett annat band jag gillade att se var Beach Boys. De var långt ifrån sin storhetstid när det här spelades in, men deras röster var fortfarande bra och låtarna kommer alltid att hålla klass. På den sista dvd:n kommer Neil Young, det ser jag fram emot.

Dagens låt: The Crookes - Yes, yes we are magicians

0 Comments:

Post a Comment

<< Home