Monday, December 20, 2010

Jag och Santiago Canizares

Härom dagen gjorde jag en Canizares. Den redan invigde förstår då att jag gjort något klantigt, men för den oinvigde tänkte jag först förklara lite kort vem denne Canizares är. Santiago Canizares är spanjor och var förstemålvakt i deras fotbollslandslag inför ett VM, jag tror det var inför 2002. På lägret innan mästerskapet tappade Canizares en flaska parfym i duschen, för att den inte skulle slå i golvet försökte han dämpa den med foten. Resultatet av det försöket blev ett brutet ben i foten och ett missat VM. Antagligen mycket bittert för den gode Canizares. I slutet av förra veckan när jag var och tränade gjorde jag om denna lilla bravad. Jag hade precis haft i shampo i håret och skulle lägga ner shampoflaskan, för att den inte skulle slå i golvet så hårt när jag släppte den dämpade jag den med foten. Tyvärr kom den med den hårda underdelen först och slog ganska så hårt i min stackars fot, det gjorde ont. Nu bröt jag inte något bet i foten, som Canizares, men jag fick ett litet blåmärke mitt på foten och lite irriterande är det att veta att jag gjorde den här missen trots att jag läst om och skrattat åt Canizares misstag. I framtiden ska jag ställa ner flaskan i stället för att släppa ner den, det kommer nog att bespara mig fler onödiga blåmärken.

Dagens låt: Gene - Olympian

0 Comments:

Post a Comment

<< Home