Sunday, December 12, 2010

Roliga besökare

Jag och Malin följer julkalendern riktigt duktigt och har än så länge inte missat ett enda avsnitt och med tanke på hur dagens avsnitt slutade kommer vi garanterat att se morgondagens också. Man fick nämligen två nya gäster till Hotell Orren och redan när jag hörde deras röster för första gången tyckte jag att det var något bekant över dem, efter en stund kände jag igen dem tillräckligt mycket för att vara säker på min sak. De nya gästerna spelades av två skådespelare från teatergruppen Klungan, samma grupp som ligger bakom Mammas nya kille. Den ene av dem hade precis samma röst som tränaren för Sandåkerns pojkar-12, Peter Nilsson och då blir det roligt bara han öppnar munnen. Jag hoppas verkligen att de här två besökarna får ta stor plats i nästa avsnitt av kalendern, då kan det inte bli annat än underhållande. Vi hade som tanke från början att se Sunes Jul i år, men nu har vi fastnat i den nya kalendern och den är faktiskt riktigt mysig. Visst är det några av skådespelarna som inte direkt hålle världsklass, men det gör inte så mycket, det är julstämning i den och det är huvudsaken. Det är bara 12 dagar till julafton nu, december har verkligen gått fort fram och det finns ingen anledning att tro att den andra halvan kommer att gå långsammare.

Dagens låt: Nordpolen - Skimret

0 Comments:

Post a Comment

<< Home