Friday, December 03, 2010

Sunes jul

Tredje december idag och julen kommer närmare, för att få in en ännu bättre julstämning har jag och Malin börjat följa julkalendern. De första två avsnitten har varit helt okej, vi är inte avskräckta ännu i alla fall. För att vara säkra på att ha en kalender som vi orkar följa till slutet har vi dessutom börjat titta igenom den bästa kalender som visats på svensk tv under min livstid, nämligen Sunes Jul. Avsnitten finns på youtube, så vi ser ett om dagen och blir samtidigt påminda om hur rolig den kalenderna var. Humorn har vissa likheter med Scrubs, eftersom man ofta får se Sunes tankar och följa med i hans huvud när han gör saker, precis som det brukar vara med JD i SCrubs. Efter tre avsnitt har det inte pappa Rudolf hunnit vara med speciellt mycket, som jag minns det var han den allra roligaste karaktären att följa, så jag se fram emot avsnitten där han får ta mer plats. Förutom några avsnitt jag såg med klassen före jul ifjol har jag inte sett den här kalendern sedan den gick på tv, så jag har glömt en hel del. Det kommer därför bli roligt att se om den och se om den är lika rolig idag som jag minns den från när jag var yngre.

Dagens låt: The Pogues - Fairytale of New York

0 Comments:

Post a Comment

<< Home