Sunday, December 05, 2010

Årets kalender

En korpfotbollsturnering, en korpinnebandymatch och två träningspass, jag har inte legat på latsidan i helgen. Jag har visserligen spenderat en del timmar i soffan också, så jag har nog besökt latsidan en del mellan aktiviteterna. Det är skönt med helg och nu är det inte långt kvar innan det blir långledigt, med jullov och allt vad det innebär. Först ska det dock sättas en mängd betyg och det har jag tänkt göra den här veckan, eftersom mina klasser ska på prao sista veckan innan jul. På tal om jul, jag har fått min årliga paketkalender av Malin i veckan. Det är tredje året i följd som jag har lyxen att få ett paket varje morgon när jag vaknar och i har det hittills varit innehåll i min smak, nämligen marsipan. Tidigare år har kalendern varit upphängd i gardinstången, men i år har hon lagt paketen på vårt trevåningskakfat och det gör sig onekligen mycket bra där på bänken, under julstjärnan i fönstret. Det är olika former på innehållet varje dag, men smaken är lika delikat varenda gång. Det blir lite enklare att kliva upp på morgonen när man vet att det väntar marsipan i köket och med tanke på vädret den senaste veckan har det verkligen varit bra med lite peppande innan man gått ut i snålblåsten och snöyran. 19 dagar till julafton idag, jag har en känsla av att de dagarna kommer att gå oerhört snabbt fram.

Dagens låt: Crocodiles - I wanna kill

0 Comments:

Post a Comment

<< Home