Wednesday, December 08, 2010

Julstökande

Julstämningsskapandet i vår lägenhet fortsätter och i morgon får vi vår första julgran, det ska bli riktigt spännande. Jag har inte varit med och klätt en gran på många år, av den enkla anledningen att jag är lite långsint ibland. För kanske tio år sedan när vi klädde granen hemma hos mor och far flyttade syrran ett av de pynt jag satt upp, eftersom hon tyckte det passade bättre på en annan plats på granen. Det gjorde mig lite irriterad och sedan dess låter jag bli att sätta upp pynt, det är dessutom ganska mysigt att sitta i soffan och äta godis och se på när granen blir klädd, så det väger ganska tungt också. När jag bodde hemma brukade jag och pappa alltid hämta granen i vår skog, oftast gick det bra, men ibland lite sämre. En gång när det gick lite sämre var när det kommit otroligt mycket snö och jag och pappa fick pulsa i midjedjup snö för att komma till skogsdelen med fina granar. Vi hittade en hög gran som såg väldigt fin ut, eftersom den var för lång för att ta med hem sågade pappa av halva granen, så att vi kunde ta den andra delen. Jag tog delen vi skulle ha och vi började pulsa tillbaka i snön, vid det här laget var vi ganska så trötta och kalla. När vi närmade oss bilen upptäckte pappa ett litet misstag vi, eller snarare jag, hade gjort. Jag hade nämligen tagit fel del av granen och stod där i snön med en nederdel av en nedsågad gran. Det var bara till att pulsa tillbaka i den djupa snön och hämta rätt del av granen, det var en mycket tung vandring.

Dagens låt: Crocodiles - Soft skull

0 Comments:

Post a Comment

<< Home