Monday, December 20, 2010

Snön faller

I morse när jag skulle gå till jobbet frågade Malin mig om det snöade ute, hon skulle inte upp så tidigt så hon låg kvar i sängen, jag svarade att det inte snöade, eftersom jag inte kunde minnas något att det gjorde det. När jag kom ut genom dörren insåg jag att jag antagligen inte tittat ut speciellt noggrannt, det snöade nämligen och det med besked. Det måste ha kommit ett flertal decimeter under det senaste dygnet och det verkar inte finnas några ambitioner från himlen att sluta släppa ner mer heller. Vintern i år verkar bli i stil med den förra, med mycket snö och kyla. Man får glädja sig åt att det i alla fall blir en vit jul. Jag och Malin såg förresnet en film på temat snö och kyla i helgen, den hette Frozen. Handlingen kretsade kring tre kompisar som fastnade i en skidlift efter stängning, medvetna om att backen inte skulle öppna igen förrän helgen efter. Deras kamp för överlevnad var bitvis ganska spännande, även om jag hade hoppats på lite mer nerv. En av skådespelarna i filmen var Shawn Ashmore, för mig är han Bobby Drake, alltså Iceman i X-men. Därför kändes det lite konstigt att se honom sitta där i liften och lida av kylan, det är inte direkt något som Iceman skulle göra. Filmen som helhet var okej, men det fanns en del saker att störa sig på i gängets agerande. Vad det är ska jag inte avslöja.

Dagens låt: Gene - Haunted by you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home