Sunday, October 24, 2010

Hierro

Jag och Malin hade planerat att gå på bio igår, men efter att vi insett att tiden inte riktigt skulle passa bestämde vi oss för att hyra film. Valet föll på Hierro, en spansk film, som enligt beskrivningen skulle vara en skräck/thriller-film i samma anda som den mycket obehagliga Dockhemmet. Tyvärr levde inte filmer alls upp till de förväntningarna jag hade. Visst, det var en bra film, mycket snyggt gjord, men den var långt ifrån lika obehaglig som den tidigare nämnda filmen. Förutom att båda filmerna var spansktaliga och ganska mörka tycker jag inte heller att de påminde speciellt mycket om varandra. Jag hade förberett mig på att bli lite rädd, men det blev man aldrig för Hierro. Om man däremot vill se en dramathriller om en mamma som förlorar sitt barn är Hierro ett bra val.
Idag fick jag äntligen uppleva en ny fullpoängare för Liverpool och faktiskt spelade man ganska bra fotboll också. 2-1 hemma mot Blackburn är vanligtvis ingenting att jubla allt för mycket över, det är en match som bara ska vinnas, men i det läge vi befinner oss nu kändes segern otroligt viktig. Bolton borta i nästa omgång och jag är långt ifrån säker på att vi kan följa upp den här segern med en ny, men presterar vi fotboll på samma nivå som idag är det ingen omöjlighet.

Dagens låt: Morrissey - I knew I was next

0 Comments:

Post a Comment

<< Home