Saturday, October 09, 2010

Minnesvärd dag

Igår var jag med om två riktigt minnesvärda händelser, den ena lite roligare än den andra. Den första händelsen var den minst roliga av de två, den utspelade sig lite högre upp från marken än jag är van vid att vistas. Vi var nämligen ut med jobbet till Högbo igår och där skulle vi gå höghöjdsbanan. Jag är inte speciellt förtjust i höga höjder, det räcker gott och väl med de 190 cm över marken som jag är till vardags. Banan vi skulle gå var cirka 10 meter upp i luften, bland trätopparna. Man skulle gå på olika rep eller broar mellan träden och på så vis ta sig från start till mål. Jag var rätt säker på att jag inte skulle komma ut på banan, men efter en stunds laddande gick jag ut på en första delen av banan, därefter fortsatte jag till den första bron. När jag hade gått på bron kände jag mig mycket nöjd och vände tillbaka. Även om jag inte gick hela varvet var jag mycket nöjd, jag hade tagit mig ut i banan och jag hade överlevt. Det var inte roligt, men onekligen mycket minnesvärt. Den andra minnesvärda händelsen utspelades på kvällen på den lokala puben Bishop arms. Där smakade jag en whisky som tydligen ska vara den rökigaste som tagits in i Sverige, en variant från Bruichladdich. Det var en kollega som tipsade om den och det tipset är jag evigt tacksam för, visst, den var mycket dyr, men den var värd varenda krona. Jag köpte en tvåa och det är bland det godaste jag druckit, man kände smaken i munnen långt efter det att man druckit den. Det var en otroligt stor smak i whiskyn och det känns onekligen lite trist att den var lite för dyr för att jag själv ska kunna köpa hem en flaska. En händelserik dag blev det och jag tror att jag fortfarande kan känna smaken av den underbara whiskyn i munnen, om jag känner efter riktigt ordentligt.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent

0 Comments:

Post a Comment

<< Home