Wednesday, October 13, 2010

Tunga kråkor

Jag har upptäckt att jag passerar Gävles säkerligen mest välmående kråkor när jag går till jobbet. På vägen till mitt jobb ligger nämligen MAX och där är det alltid fullt med kråkor som hoppar runt och letar rester, att döma av deras storlek hittar de en hel del. Det är nästan så att det är som små hundar som skuttar runt och det märks också när man kommer nära dem, på ett avstånd som skulle få vanliga kråkor att flyga iväg, det gör inte de här kråkorna. I stället lunkar de lite åt sidan, det är nästan så att man trampar på dem när man går förbi. Kråkorna är ett nog så tydligt bevis på att det inte är hälsosamt att leva på hamburgare, speciellt inte om det är tänkt att man ska kunna få sin kropp att flyga fram med hjälp av ett par vingar. Jag tror inte att de här fåglarna tar sig speciellt långt bort under dagarna, de hänger nog kring MAX hela dagarna och väntar på att besökarna ska kasta sina rester i eller i närheten av papperskorgarna utanför. En anledning till det är nog säkerligen att de märkt att det är ett bra ställe att hitta mat på, men en annan anledning är nog också att deras vingar inte kan bära dem längre.

Dagens låt: Chief - Your direction

0 Comments:

Post a Comment

<< Home