Thursday, October 14, 2010

Bra skivhöst

Jag har haft en förkylning i mig den här veckan, så det har blivit ganska slappa kvällar efter jobbet. Förhoppningsvis kan jag ta mig iväg och träna en sväng i morgon, innan det vankas kalas för Den Gamle Franken, som fyller 28 år idag. En positiv sak med att vara hemma på kvällen är att jag haft tid att lyssna på de nya skivorna som damp ner i vårt brevinkast igår. Den jag lyssnat mest på är Chiefs skiva Modern rituals, en mycket bra debut från ett intressant band i samma genre som Fleet Foxes, Local Natives och Grand Archives. Jag upptäckte dem härom dagen och de fick genast en given plats i en beställning från ginza, förutom Chiefs såg jag till att införskaffa en av Bonnie Prince Billys nyare skivor och Fatboys nyaste album, som släpptes i fredags. En hel del bra musik alltså, då har jag ändå inte skaffat mig Parkens och Concretes nya, som också kommit ut de senaste veckorna. Hösten må vara kall och blåsig, men den innehåller alltid bra skivsläpp som gör väntan mot julen mycket enkel. Den skiva jag väntar på nu är Magnus Carlson & Moonray Quintets andra skiva, som ska släppas i november. Den här gången finns en cover på Nick Caves magnifika Love letter med, onekligen något att se fram emot.

Dagens låt: EP´s Trailer Park - Leave this town

0 Comments:

Post a Comment

<< Home