Tuesday, August 03, 2010

Spelschemat

Det är drygt en vecka kvar och idag släpptes äntligen spelschemat till Way Out West. Att det skulle bli krockar var jag beredd på, men som tur var blev det inte så farligt med den biten. Det är en krock som känns värre än de andra och det är Girls och Mumford & Sons, som spelar samtidigt. Det är en väldig tur att jag och Malin var ner till Stockholm och såg Mumford för någon månad sedan, det gör mitt val något lättare, även om jag mer än gärna sett båda banden spela. Annars är det väl Local Natives och Soundtrack of our Lives som går in i varandra, för att sedan avlösas av The National, som är den mest hektiska studen av festivalen. National ska jag se hela, men hur jag gör med de två innan vet jag inte riktigt. Förhoppningsvis hinner jag se lite av båda spelningarna. Fredagen inleds annars med Jens Lekman, en spelning som jag verkligen ser fram emot, han var suverän när jag såg honom här i Gävle för några år sedan. Därefter följer den spelning som känns allra störst den här helgen, nämligen Paul Weller. Den gamle Jam-legenden ska bli häftig att se live. Beach House kommer nog att gå in lite i Wellers spelning, så jag ser det jag hinner med dem innan det är dags för den där trippelkrocken. När National spelat färdigt väntar Iggy & the Stooges, Jonsi, lite M.I.A och sedan XX innan området stänger igen, förhoppningsvis kommer vi in i Annedalskyrkan för att se Basia Bulat och Taken by Trees innan det är läggdags också. Lördagen inleds med The Drums, därefter är det Girls/Mumford & Sons. Radio Dept, Pavement, Håkan Hellström och Broken Bells är de andra givna spelningarna under dagen. Jag hoppas verkligen att vi orkar ta oss till Pustervik och Shearwater när festivalområdet stängt, men efter två dagars festival är jag inte helt säker på att det blir så. Försöka ska vi i alla fall göra. Det kommer att bli en hel del bra spelningar nästa helg, inget snack om den saken.

Dagens låt: Paul Weller - You do something to me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home