Monday, July 12, 2010

VM över

Igår tog VM slut, det är det sjätte världsmästerskapet som jag följt och spelmässigt tycker jag att det tagit sig ganska bra ju längre fram i turneringen man kommit. Jag kommer inte att minnas det här mästerskapet lika bra som 1990(mitt första) och 1994(med Sveriges brons), att Sverige inte medverkade vägdes den här gången upp av att Maradona medverkade och det gör att jag säkerligen kommer att minnas den här turneringen bra, antagligen bättre än både 2002 och 2006(förutom matchen jag upplevde live 06). Maradona gjorde verkligen den här turneringen mycket mer intressant och hans agerande vid sidan av planen var minst lika underhållande som spelarnas agerande på planen. Vuvuzuelorna är annan sak jag, tyvärr, kommer att minnas från den här turneringen, maken till irriterande ljud är det sällan man hör kring en idrottsarena. Det har inte gjorts speciellt många vackra mål i turneringen, det är väl snarare målvaktstabbarna som diskuterats och förutom Van Bronckhorts skott mot Uruguay är det inget mål som jag rankar som speciellt snyggt. I stället är det en del missar som jag kommer att minnas, domarmissen vid Lampards kvittering är en av dem, Gyans straffmiss för Ghana i kvartsfinalen är en annan. I slutändan var Spanien värdiga mästare och de såg också till att Liverpool fick två världsmästare, i Reina och Torres. Nu börjar väntan på den riktiga säsongen, nämligen PL-säsongen. Det är inte speciellt många veckor kvar innan det är dags för oss att kliva ut på Anfield i premiären mot Arsenal, det ska bli oerhört intressant att se hur truppen förändras under de kommande veckorna, men jag hoppas verkligen att Torres firande med Liverpoolhalsduk igår var ett ställningstagande som betyder att han kommer stanna hos oss.

Dagens låt: Suede - Animal nitrate

0 Comments:

Post a Comment

<< Home