Tuesday, July 13, 2010

Värme och film

Det är, minst sagt, ljummet här i Gävle nu. De senaste dagarna har varit riktigt sköna och jag är snart uppe i tvåsiffrigt antal bad i sommar, något jag antagligen inte klarat sedan jag åkte moped till Näset hemma i Hälsingland. Det här är bra uppvärmning inför resan till Turkiet, som onekligen börjar närma sig nu. Det är på lördag som vi åker och det känns mycket bra. Sol, värme, god mat och fina stränder, härligt. I värmen har det också blivit en del film de senaste dagarna. I helgen såg jag och Malin en briljant Jeff Bridges i den mycket välgjorda Crazy Hearts. Jag har full förståelse att han fick en Oscar för sin insats. Filmen kändes som en kombination mellan Walk the Line och Wrestler, ett gott betyg och en film man bör se. En annan film man verkligen bör se är komedin In the loop, som jag, Den Gamle Franken och Kusen såg igår. Det var lite samma känsla i den som The Office och det fanns, precis som i The Office, ett flertal underhållande karaktärer. Filmen utspelade sig i det brittiska parlamentet och hade en snabb dialog som var väldigt bra skriven. En mycket smart komedi som är en av de roligaste filmer jag sett på ett bra tag. På tal om roligheter, ikväll ska vi titta vidare på Solsidan hemma hos Kusen, det blir nog ett gäng skratt då också.

Dagens låt: Jens Lekman - Friday night at the drive in bingo

0 Comments:

Post a Comment

<< Home