Friday, July 30, 2010

X-men First class

Rollistan till nästa film om X-men börjar ta form, att det är idel nya namn beror på att den här filmen ska utspela sig före de tidigare filmerna, nämligen under hjältarnas skoltid. Det är också anledningen till att de flesta rollerna i filmen görs av yngre skådespelare, där Allan Johnson från Kickass är det mest intressanta namnet. Det finns dock en del spännande namn i rollistan och det är främst två som gör att jag känner mig nöjd, nämligen Kevin Bacon och Michael Fassbender. Fassbender har jag sett i tre riktigt bra filmer det senaste året, Hunger, Inglourious Basterds och nu senast Fish Tank. Han är en mycket skicklig skådespelare och ska i den här filmen spela en ung Magneto, det känns som en klockren casting. Kevin Bacon är en personlig favorit, Woodsman, Murder in the first, Sleepers, Mystic River och kultklassikern Hotet fårn underjorden är alla filmer som jag uppskattar mycket och de har honom som gemensam nämnare. Nu ska han tydligen spela Sebastian Shaw, ledare för Hellfire Club, i X-men First Class och han är ett mycket bra val som skurk. James McAvoy från Last King of Scotland ska spela Xavier och det känns helt okej. Regisserar filmen gör Matthew Vaughn, det gick rykten om homom redan inför X-men 3, då blev det i stället den rätt inkompetente Brett Ratner som fick jobbet. Vaughn har inte gjort så många filmer, personligen har jag bara sett en av dem, Layer Cake. Mest känd bland hans filmer skulle jag gissa att Kickass är, en film jag var mycket tveksam till, men jag börjar bli mer och mer sugen på att se den och nu när Vaughn ska göra X-men känns det nästan som ett måste. Det ska bli spännande att se hur den kommande X-men-filmen blir och med Captain America, Thor och Avengers även i antågande ser det ut att bli en bra marveltid på biograferna framöver.

Dagens låt: The Drums - Best friend

0 Comments:

Post a Comment

<< Home