Tuesday, July 06, 2010

Värme

Det har varit lite klent med uppdateringar här de senaste dagarna, en stor anledning till det är det varma väder som nu dragit in över Gävle. Solen är onekligen välkommen och det gör inget att jag hinner få lite färg på kroppen innan jag och Malin åker till Turkiet, som vi gör om knappt två veckor. Det börjar komma vissa nyanser till färg på mig nu och det är bara några delar som är rödbrända. Igår var jag, Kusen och Gamle Franken till stranden och solade och badade, när jag kom hem kunde jag tydligt se på min kropp vilka delar jag slarvat med att smörja in, som tur var var det inte så farligt. Värre var det för den ene av mina två strandkamrater, som påstod att man var lite mesig om man använde solkräm i Sverige, denne man var idag kräftliknande på både överkropp och lår. Det var hur som helst en mycket trevlig dag på stranden, som vi avslutade med en lunch inne i stan. Jag hoppas vädret kommer att hålla i sig några dagar, i morgon ska jag hem till Svedja och se om min systerson växt på sig sedan sist, förhoppningsvis ska jag även hinna med att bada tillsammans med lillebror. Jag och Malin har förresten sett den sista säsongen av Scrubs den här veckan, det kändes lite vemodigt när det sista avsnittet tog slut. Scrubs är en av de bästa komediserier som gjorts, av längre serierna är det bara Seinfeld jag håller högre. Sista säsongen var även den bra och avslutningen var välgjord. Nu får vi leta reda på en ny serie, eller kanske en ny säsong på någon av våra favoriter, vi har ju fortfarande inte sett den fjärde säsongen av Dexter.

Dagens låt: Jens Lekman - Sipping on the sweet nectar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home