Thursday, July 01, 2010

Arcade Fire


Igår var jag i Rättvik och besökte där Dalhalla för första gången. Tillsammans med Djävulsankan, hans Sofie och kompis Fredrik skulle jag se Arcade Fire

Jag på väg ner i Dalhalla.

Det var en otroligt häftig anläggning, men piratskeppet kändes lite udda. Det framkom sedan att det användes till någon barnteater eller liknande.

Det fanns många skickliga artister i publiken, där i kepsen skymtar Christian Kjellvander, tillsammans med fru. På vägen från spelningen mötte jag dessutom Vampire Weekend, som, precis som jag, letat sig från Medis till Dalhalla.

Förbandet, Wildbirds and peacedrums, var inte min grej.

Sedan klev Arcade Fire på scenen och det var full fart från början.

Sångaren rörde sig mellan gitarr och piano och tillsammans med de andra sju bandmedlemmarna skapade han en enorm stämning i Dalhalla.

På denna, något suddiga bild, kan man se sångaren sjunga i närkontakt med publiken på första raden. Arcade Fire är ett band som verkligen vet hur man lever ut på scenen. Efter en och en halv timme hade bandet spelat sitt sista extranummer och gick av scenen, vi lämnade Dalhalla, mycket nöjda med vad vi fått uppleva.

Ett smakprov från den utomordentliga spelningen.

Dagens låt: Arcade Fire - Crown of love, en låt som saknades på gårdagens spelning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home