Saturday, June 26, 2010

Midsommarfirande

Nu är vi nyss hemkomna från midsommarfirande i hälsingeskogarna. En trevlig midsommar med dans runt stången(inte av mig såklart), god mat, fotbollsspelande och avkoppling. Det var Malins systers pojkväns släkt som höll i tillställningen, precis som de tydligen gjort i snart 20 år, och det var en hel del folk samlade. Kvällen avslutades med sång(inte av mig såklart) kring elden i ett indiantält. Efter en stund i tältet fick vi oväntat besök, det var en helt okänd person som stoppade in huvudet genom tältöppningen och frågade om han fick komma in och värma sig, han visade sig vara en inte helt vanlig person. Han började med att ta av sig skorna, inte så konstigt eftersom det var varmt kring elden, det han gjorde sen var lite mer oväntat. När skorna var avplockade tog han av sig sin ena strumpa och kastade den på elden, lukten som sedan kom från brasan var inte av den angenäma sorten. Han började sedan prata en hel del och eftersom han var jobbig att lyssna på och jag dessutom hade fått en hel del strumprök i ögonen gick jag ut ur tältet en stund och ställde mig utanför. Från min plats utanför tältet kunde jag höra hur den här okända mannen tog över showen inne i tältet, de mysiga visorna som sjungits innan byttes ut mot hans låtar. Den första versen jag hörde honom sätta igång med var inledningen av Lionel Richies Hello, som tur var fastnade han i första versen, tyvärr hade han andra låtar som han kunde. När han insett att han misslyckats med Richies låt satte han igång med Volare och gjorde sin egen, inte helt övertygande, version av låten innan han lämnade tillbaka gitarren och förklarade att det bara var så att vissa, och med vissa menade han sig själv, hade Det. Efter många om och men lyckades vi bli av med den här överförfriskade mannen, som för övrigt hade en tendens att droppa visdomsord konstant, men han lämnade ett minne, nämligen den strumpa som han inte hann med att kasta på elden.

Dagens låt: Vampire Weekend - Cousins

0 Comments:

Post a Comment

<< Home