Sunday, July 04, 2010

Jordgubbar

Det finns många saker som är bra med sommaren, en av de sakerna är att det innebär högsäsong för jordgubbar. Det är få saker här i världen som är lika goda som jordgubbar och nu är det finns mängder av dem att köpa går det åt minst en liter om dagen här i vår lägenhet. Jag har alltid varit en jordgubbsfantast och brukade vara den som tömde skålarna därhemma när det fanns jordgubbar kvar, det har inte förändrats med åren, snarare tvärtom. Priset på dem har sjunkit drastiskt den senaste tiden, härom veckan, när jag köpte min första liter för i år med svenska gubbar, fick jag betala drygt 50 kr för att få en kartong. De senaste dagarna har jordgubbarna på torget kostat 15 kr per liter, resultatet av det har blivit att jag köper lite mer än jag egentligen behöver. Det är väldigt sällan som jag köper mindre än två liter när jag handlar på torget, trots att det räcker med en liter, då Malin ändå inte är lika beroende av bären som jag är. Men om det är något som jag kan äta för mycket av så är det jordgubbar, man kan alltid pressa i sig en extra, även om resultatet av det kan bli att magen värker ett tag efteråt, det är det trots allt värt.
Vi hade faktiskt jordgubbar som snacks igår kväll när Malin firade sin födelsedag i efterskott, det var mil godare än alla chips eller nötter man kan tänka sig. Festen var även i övrigt mycket trevlig och innehöll allt från Rappakalja till Kubb. Sommaren är en skön tid av året, inget snack om den saken.

Dagens låt: Fatboy - Way down low

0 Comments:

Post a Comment

<< Home