Thursday, June 24, 2010

Plummer tröstar

När jag inte är hemma i Svedja och hälsar på är det Plummer som får sköta morbrorsrollen i mitt ställe och det verkar onekligen som om han gör det på ett utomordentligt sätt. Mamma berättade att Plummer jobbat för att trösta Henry igår när han var ledsen. Henry hade suttit i barnstol inne hos sina morföräldrar igår när han plötsligt blev ledsen och började skrika, Plummer tycker inte om när man är på dåligt humör, han blir ofta bekymrad när han märker förändring i humöret hos oss som han känner. Jag minns en gång när han kom fram till mig lade upp tassarna i knät på mig för att trösta mig, detta skedde direkt efter det att jag högt svurit över ett insläppt mål för Liverpool. När Plummer så hörde Henry skrika var det dags att rycka in för att trösta honom. Han sprang iväg och hämtade något som han själv tycker mycket om, nämligen en filt, och tog med sig den bort till Henry för att visa honom och på så sätt få honom att sluta vara ledsen. Jag vet inte om den här aktionen fick önskad effekt, men det känns tryggt att veta att Plummer sköter sitt jobb som ställföreträdande morbror när jag inte är på plats.
På tisdag är det Vampire Weekend, på onsdag är det dags för Arcade Fire, det blir en spännande vecka nästa vecka.

Dagens låt: Honey is cool - Nach heart

0 Comments:

Post a Comment

<< Home