Wednesday, June 30, 2010

Vampire Weekend


Det var en varm dag igår när jag och Malin var i huvudstaden för att göra stan och sedan se Vampire Weekend på Debaser Medis.

Det blev inte så mycket shopping gjord, men en del inköp blev det i alla fall och till min stora glädje fick jag med mig ett kilo Diablobönor hem.

Sedan tog vi oss mot Stockholms södra delar och strax efter klockan sju var jag...

...och Malin tillbaka i lokalen där vi bevittnade Band of Horses magiska spelning för drygt två år sedan.

Kvällens förband var Vit Päls, ett svenskt band som gjorde en helt okej insats som uppvärmare.

När Vit Päls klivit av scenen väntade en lång stund roddande på scenen innan kvällens huvudakt klev på, Vampire Weekend.

Bandets sångare hann bli ganska så svettig under spelningens gång, men med tanke på värmen och den energi bandet visade var det inte speciellt konstigt.

Spelningen blev bara bättre och bättre och vi njöt av underhållningen från vår plats, nästan längst fram.

Bandet hade energi rakt igenom spelningen och det var en fröjd att skåda basistens tuppdans. Efter c:a en timme klev Vampire Weekend av scenen en första gång, men de kom tillbaka.

I extranumren var det riktig fart och den varma lokalen blev ännu varmare, jag och Malin tog beslutet att vandra en bit bakåt i lokalen, för att inte riskera att flyta bort. Efter tre tempostarka låtar klev bandet av scenen en andra gång och vi begav oss nöjda hemåt.

Dagens låt: Vampire Weekend - Mansard roof, klipp från gårdagens spelning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home