Monday, June 28, 2010

Stereo och bad

Igår säkrade jag och Malin möjligheten att lyssna på musik i ett till av våra rum, nämligen köket. Visst, vi har kunnat lyssna i köket tidigare, men bara genom att höja ljudet på stereon i vardagsrummet. Det har dessutom varit problematiskt när man diskar eller lagar mat, vilket vanligtvis är anledningarna till att man är i köket, då det tenderar att låta så mycket att man ändå inte hör musiken. Nu har vi skaffat oss en liten stereo till köket, en billig Clas Ohlson-lösning, men en mycket bra lösning. I morse kunde jag alltså lyssna på The Jam på relativt hög volym i köket, utan att riskera arga grannar.
Idag har jag gjort något som är snudd på historiskt, jag har badat och inte bara det, jag badade före Malin, mamma, pappa och min syster. Det är första gången på otroligt många år som jag lyckas med den bedriften, jag är i grunden en badkruka och brukar vara den sista att ta mig i badet, men i år blev det alltså ändring på det. Bravaden skedde i viken som ligger en bit från Gamle Frankens och Pokervinstförstörarens hus ute i obygden och vattnet var faktiskt så pass skönt att jag låg i i nästan tio minuter. När vi badat färdigt gick vi till deras hus och grillade och åt gott. En mycket bra eftermiddag. I morgon är det Vampire Weekend, på onsdag Arcade Fire, härligt.

Dagens låt: Arcade Fire - Keep the car running

0 Comments:

Post a Comment

<< Home