Wednesday, May 05, 2010

Korsordsmisslyckande

Jag har gått bet den här veckan, på det korsord som jag alltid brukar lösa. Det är på helgerna som jag löser korsord, både på lördagen och söndagen kommer det nya i vår morgontidning och det är söndagens som jag alltid brukar lösa, eller åtminstone nästintill lösa. Den här gången var det svårt, riktigt svårt. Ibland löser man hela korsordet på en halvtimme, den här gången hade jag knappt börjat efter en kvart. Periodvis fick jag en del öppningar, men nu är jag helt låst och kommer ingenstans, mycket irriterande. Korsordslösande är en utmärkt helgsyssla, det hjälper en att koppla av, samtidigt som man får tänka till. Det var Malin som introducerade korsordslösande för mig härom året och sedan dess har det varit ett givet inslag i våra helger. Jag tror jag kommer att ge upp den här upplagan av korsordet och laddar för kommande helgs utmaning, så här svårt kommer det säkerligen inte att vara då. Visserligen är det roligare när det är för svårt än när det är för enkelt, de gångerna det bara är att fylla i är det ingen utmaning och därför inte heller speciellt givande.
Nu ska jag bege mig till konstgräsplanen här i närheten och se CSKA Gorbatjovs säsongspremiär i fotboll. Jag står på sidan den här säsongen, anledningen till det är min ryggs instabilitet, men jag ska göra mitt bästa för att stötta laget från sidlinjen i stället.

Dagens låt: Noah and the Whale - 5 years time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home