Saturday, May 01, 2010

Sista april

Första maj betydde tydligen att gymmet inte har öppet, så nu är jag tillbaka i soffan igen och underhåller mig med SM-finalen i pingis på TV4 sport. Gårdagens firande var trevligt. Först var vi ute i Bomhus och grillade, sedan blev det en tur in till stan och majkasen vid högskolan. Vi avslutade med lite slappande här hemma tillsammans med Olis och Karin. Grillningen var en av de snabbaste jag varit med om, vi kom nämligen dit precis när grillen var som hetast och när vi lade dit våra grillspett tog det fart på en gång. På knappt fem minuter var allting färdigt och vi kunde gå in och sätta oss vid matbordet. Det var årets första grillning för vår del och nu känns det verkligen att det börjar bli vår.
Igår gjorde jag klart för ännu en sommarhöjdpunkt. Jag har nämligen skaffat biljett till Arcade Fires spelning i Dalhalla. Jag hade hoppats att de skulle hamna på Way Out West, men när det nu inte blev så var det här en perfekt lösning. Det sägs att det ska vara något alldeles extra att se spelningar på den här anläggningen i Rättvik och jag är övertygad om att Arcade Fires musik kommer att göra sig bra där. Bandets nya skiva ska släppas inom kort och det ska bli spännande att se om den håller samma klass som de två senaste.

Dagens låt: Arcade Fire - Wake up

0 Comments:

Post a Comment

<< Home