Sunday, May 02, 2010

Min Ubanana


I julas fick jag en present av Malin som jag har använt oerhört mycket, nämligen en Ubanana. Ubananan är som en iPod, med den skillnaden att man sätter fast den bak på huvudet, som ett par glasögon som sitter vända åt fel håll. Man kan höja och byta låt, man kan också ställa in den på shuffle. Det bästa av allt är att man slipper alla sladdar, det finns inget man kan fastna i när man tränar. Den här gåvan har medfört att jag slipper lyssna på den bedrövliga musiken som spelas i högtalarna och i stället får lyssna på min egen musik under hela träningspassen. Jag har märkt att den musik som är bäst att träna till är min gamla, svenska punk. Jag har en del brittisk pop i spelaren också, men mestadels är det låtar av band som Radioaktiva Räker, Räserbajs, Charta 77 och Strebers. Tempot i musiken är bra för att man ska hålla igång under träningen och det är perfekt när man ska köra konditionsövningar, om jag lyssnar på långsam musik blir det lätt så att jag sänker mitt eget tempo, men så blir det inte när jag lyssnar på punk. Traste Lindéns Kvintett är en annan grupp som tar upp stor del av min träningsmusik, nästan hela deras skiva Jolly Bob går i land finns med i min playlist. Träningen har blivit roligare med min Ubanana och jag tror faktiskt att den blivit mer effektiv också. En mycket bra present.

Dagens låt: Arcade Fire - My heart is an apple
That's how I know I love you
That's how I know I trust you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home