Tuesday, May 04, 2010

Kaffe eller varmvatten

Vi fick en ny kaffemaskin på jobbet för någon månad sedan, en maskin som gör både godare och billigare kaffe än den förra. Tyvärr finns det andra problem med den här maskinen, kaffebönorna tar slut väldigt ofta. Eftersom det blir skum längst upp i koppen när man gjort kaffe ser man inte att kaffet, när bönorna är slut, blir vattning och äckligt och märker således det först när man har kaffet i munnen. Varmt vatten med viss kaffenyans i smaken är inte någon delikatess kan jag säga och efter att bittert fått erfara det vid flera tilfällen har jag nu börjat hålla koll på kaffet när det kommer ur maskinen. Om man är med och tittar precis när kaffet kommer kan man se om det är rätt färg och i och med det också rätt smak, men missar man det finns det en risk att man möts av en otrevlig överraskning när man dricker.
Jag har förresten fått nya spotify nu, än så länge har jag inte sett speciellt många förändringar, förutom att man kan se sina facebookkontakters playlists. Just den funktionen är lite rolig, även om jag ändå bara lyssnar på min egen musik. De senaste dagarna har jag lyssnat en hel del på The Drums och ett nytt band jag upptäckt som heter Middle East. Det går att upptäcka precis hur mycket musik som helst med hjälp av spotify och det går inte en vecka utan att jag hittar något nytt spännande.

Dagens låt: Middle East - Blood

0 Comments:

Post a Comment

<< Home