Sunday, April 25, 2010

Moon

I fredags hade vi avslutning med CSKA Gorbatjov, vår starka säsong avslutades med en middag på en restaurang här i stan. Sju man från truppen hade samlats för avslutningen och det hela blev en riktigt trevlig afton, med god mat och sedan en hel del prestigefyllda matcher på vår anfallare Kus tv-spel.
Igår hade jag och Malin filmkväll här hemma, vi såg en mycket intressant film, som inte alls var vad jag trodde den skulle vara när vi hyrde den. Filmen hette Moon och huvudrollen spelades av Sam Rockwell, som tillsammans med en robot med Kevin Spaceys röst var filmens i princip enda skådespelare. Det hela kretsade kring en bas på månen och den ensamma arbetaren där, som bara hade två veckor kvar tills dess att han skulle få åka hem till sin familj. Jag hade väntat mig en alienliknande film, men fick i stället en film som kändes lite mer egen. Monster i rymden har man sett om många gånger tidigare, därför var vändningen i den här filmen mycket intressant. Moon var helt klart en sevärd film och jag har full förståelse för den positiva kritik som filmen mött.
På onsdag är det dags för en ny filmkväll, då är det Iron Man 2 som gäller och det ska bli oerhört spännande. Återigen en spännande marvelfilm, första filmen om Iron Man var över förväntan, jag hoppas på en film i samma klass den här gången. Med birollsinsatser av Mickey Rourke, Samuel L Jackson, Scarlett Johanson och, nyss nämnde, Sam Rockwell lovar gott.

Dagens låt: Thåström - Karenina

0 Comments:

Post a Comment

<< Home