Friday, April 30, 2010

Iron Man 2

I förrgår såg jag och Malin den senaste filmen i raden av marvelfilmatiseringar, nämligen Iron Man 2. Precis som jag skrev härom dagen blev jag positivt överraskad av den första filmen och hade därför vissa förväntningar på uppföljaren, jag tycker inte riktigt att filmen levde upp till det jag hoppats på, men den hade samtidigt kunnat vara betydligt sämre. Robert Downey Jr. är perfekt i rollen som Tony Stark, det visade han redan i ettan och han underströk det än mer i uppföljaren. Mickey Rourke fick tyvärr alldeles för lite plats i den här filmen, han är en klasskådespelare och det han presterade som Whiplash var väldigt bra. Under långa stunder var han dock inte alls med i handlingen och det förlorade filmen på. Samuel L Jacksons Nick Fury hade en väldigt liten roll, Scarlett Johanssons Black Widow aningen större, men hon hade kunnat utnyttjas på ett bättre sätt. Jag störde mig lite på att man spelade på hennes utseende vid många tillfällen, bland annat ett onödigt ombyte i baksätet av en taxi. Filmen innehöll en hel del action och specialeffekterna var välgjorda, man slapp dessutom den pinsamma humor som kan förekomma i den här typen av filmer, exempelvis Transformers. En helt okej film, men jag vet inte om jag hade gillat den speciellt om jag inte varit ett troget marvel-fan.

Dagens låt: The Nationel - Mistaken for strangers

0 Comments:

Post a Comment

<< Home