Sunday, March 21, 2010

Raw

Även om fokus den här helgen legat på bandyfinalen, så har det hänt en hel del andra roliga saker. Igår var jag, Malin, Olis och Karin på Raw här i stan. Raw är en stand-up-klubb, som var på tillfälligt besök på Konserthuset. Sex komiker uppträdde och det blev en hel del skratt under kvällen. Allra roligast av de sex var André Wickström, den vasse finnen var väldigt rolig och hans discodans drog ner många skrattsalvor. God tvåa var Soran Ismail. Jag har mest sett honom i Parlamentet tidigare och där brukar han alltid vara bra, för några veckor sedan såg jag dessutom hans videoblogg på youtube, där han pratade om Sverigedemokraterna. Han visade där att han är både smart och rolig, komiker med budskap är något jag verkligen gillar. Igår skötte han sig mycket bra, han hade gärna fått stå på scenen längre, hans tid gick väldigt fort. Allra mest skrattade jag åt ett skämt som den kanadensiske komikern, vars namn jag glömt, drog om hur man kan få barn att tro att den globala uppvärmningen är deras fel. Han var dock lite för ojämn för att jag skulle vara helt nöjd med framträdandet. De andra tre hade sina poänger de också, men de nådde inte upp i samma nivå som de jag nämnt. Som helhet var det en riktigt rolig kväll och ett mycket bra sätt att visa upp komiker.
Innan Raw satt vi hemma hos Olis och Karin och drack champagne och rom. Jag hade inte smakat riktig rom tidigare, men igår blev jag helt klart övertygad om att det är något som måste finnas i min samling. Det var ganska sött, men väldigt gott. Det var nästan som raka motsatsen till whisky, men trots det föll det mig verkligen i smaken.

Dagens låt: Okkervil River - For real

0 Comments:

Post a Comment

<< Home