Saturday, March 20, 2010

Nebraska

I torsdags besökte jag och Malin en nygammal klubb här i stan, det är Nebraska som kört igång igen. Nebraska är en klubb som fokuserar på akustiska liveframträdanden och i torsdags var det två lokala akter som stod för underhållningen, det gjorde de på ett bra sätt. Den stora anledningen till att vi gick dit var Teo Bolero, ett gävleband som jag läst mycket om, men aldrig sett dem live. Jag har haft chansen att se dem några gånger, men det har alltid kommit annat mellan. Nu fick jag i alla fall se dem och det var en mycket trevlig bekantskap. Det var lite tråkigt att se att det inte kom så mycket folk och tittade, inträdet var bara på tjugo kronor och inramningen var mysig. Visserligen krockade det hela med Brynäs kvartsfinal mot Djurgården, men mer än 25-30 personer borde ha letat sig till Nebraska. Det klagas mycket på att det inte händer någonting här i stan, senast nu i veckan läste jag några korta intervjuer i tidningen där det gnälldes på frånvaron av saker att göra. Anledningen till att folk gnäller är att man slutat ha fylleslaget Cityfesten, något som jag tycker är mycket skönt. Tänk om folk, i stället för att gnälla, ansträngde sig lite och letade, det händer en hel del roliga saker här om man bara ser sig omkring.
I morgon är det SM-final på Studenternas och det känns fortfarande overkligt.

Dagens låt: The National - Fake empire

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nebraska kanske rädda livet på Micke, hade inte en kille stannat upp honom frågat om vägen till stället så kanske Micke fått isblock i huvudet...

LIV

2:02 AM  

Post a Comment

<< Home