Saturday, March 13, 2010

Bandy igen

Idag bär det av hemåt, för den sista matchen på Sävstaås för den här säsongen, det kan också vara så att det här är den sista matchen för Bollnäs den här säsongen, om man inte lyckas vinna mot SAIK. De två matcherna som varit den här veckan har varit väldigt frustrerande att se, Bollnäs har inte varit sämre än sina motståndare, men det har inte riktigt studsat deras väg. I den första bortamatchen är jag övertygad om att Bollnäs hade vunnit om inte Hellmyrs hade blivit skadad, matchen i förrgår förlorades mest pga oskärpa i giffarnas avslut mot mål, för chanser saknades inte. Idag gäller det att man gör mål på sina chanser och håller lika tätt bakåt som man hittills. Hur som helst har Bollnäs gjort en suverän säsong och det har varit en fröjd att se laget spela, speciellt nu i slutspelet. Det är bara att hålla tummarna för att säsongen fortsätter en vecka till, en femte match i skrytbygget på tisdag vore häftigt.
Igår såg jag och Malin en ganska speciell film, den hette Bronson och handlade om Storbritanniens mest kända intern. Jag tror att filmen tappade lite på att jag var så trött att jag nästan somnade redan efter 25-30 minuter, men jag klarade av att se hela filmen utan att somna ifrån. Filmen var inte så bra som jag hade hoppats, men den var välgjord och hade ett bra soundtrack. Våldet var snyggt gjort, men handlingen kändes en aning tunn. Klart sevärd var den ändå. Ikväll ska vi se Jonas Gardell, det kommer säkerligen också att vara sevärt.

Dagens låt: Neutral Milk Hotel - Oh comely

0 Comments:

Post a Comment

<< Home