Tuesday, March 16, 2010

Sjukdomsrädsla

Jag var väldigt orolig igår när jag kom hem från jobbet, jag hade nämligen skaffat mig en rejäl huvudvärk och fruktade att jag skulle bli sjuk till idag. En sjukdom till idag hade inneburit att jag missat den femte och avgörande semifinalen mellan Bollnäs och Sandviken, jag hade åtminstone inte kunnat leva mig med i matchen på ett sådant sätt som jag önskar, men som tur är har det inte blivit värre till idag. Jag tror att det finns två anledningar till att jag känner mig lite piggare idag, en anledning är Liverpools vinst igår. Efter ett halvår av skitspel och dåliga resultat visade vi upp lite av det spel som vi hade förra året och det var en fröjd att se Alberto Aquilani som var planens gigant. 4-1 mot Pompey är egentligen inget resultat att jubla över, vi ska vara så mycket bättre, men som vi spelat i år var det en positiv överraskning. Den andra anledningen till att jag är lite piggare idag är fruktsalladen som Malin gjorde åt mig igår, hon överraskade mig med min favoritefterrätt igår när hon kom hem från jobbet och det var onekligen mycket uppskattat från min sida. Mango, papaya, äpple, päron, citrus i en bra kombination med lite kanel över, det blir inte så mycket godare än så. Jag äter väldigt mycket frukt och har under vinterhalvåret mest ätit apelsiner, nu är det en liten övergångsperiod och det är inte alltid som frukterna är det man hoppas på, men i en fruktsallad blir det alltid lyckat. Gårdagens fruktsallad, mycket god.

Dagens låt: Paul Weller - You do something to me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home