Monday, March 22, 2010

Bandyfinal i busväder


Igår fick jag uppleva min första bandyfinal på Studenternas, Bollnäs mötte Hammarby i en match som, tyvärr, präglades starkt av det urusla vädret. Som ni ser på mitt ansiktsuttryck var det både snöigt, kyligt och blött.

Man behövde aldrig oroa sig för att Bollnäs skulle bli utan stöd i matchen.

Både far och Onkel Franken var väldigt laddade inför finalen.

När vi kom in möttes vi av en orange-blå läktare, alla reda att heja fram Bollnäs mot en SM-titel.

Vädret tillät tyvärr ingen riktig bandy, plogandet innan matchen kunde inte hindra det faktum att planen var snöfylld innan det var dags för avslag.

När det var färdigskottat kom spelarna in på isen, sedan följde 3 gånger 30 minuters snöskottande. Den sämsta bandymatchen jag någonsin sett, det var väldigt tråkigt att inte matchen kund avgöras med riktig bandy. Tyvärr förlorade Bollnäs skottningen, men inget kan ta ifrån dem den resa de gjort på vägen fram mot finalen. En oförglömlig säsong fick ett ovärdigt slut. Trots att det inte blev som jag föreställt mig på Studenternas var det en häftig upplevelse att se Bollnäs spela final.

Dagens låt: The National - Mistaken for strangers

0 Comments:

Post a Comment

<< Home