Wednesday, February 03, 2010

Back home

Nu är vi hemkomna från världens bästa stad, tyvärr vill min dator inte riktigt vara med och ladda upp bilder i dagsläget, så de får komma lite senare. Vi har hur som helst haft en grymt bra weekend i Liverpool, med, givetvis, en hel del tid på Anfield och även långa stunder på stan.
Matchen vi såg var Liverpool-Bolton och även om den inte innehöll något propagandaspel var det en riktig upplevelse. You´ll never walk alone är nog det mäktigaste man kan uppleva i idrottssammanhang och att få fira tre poäng på Anfield kan man inte göra för många gånger. Vi besökte puben The Albert innan matchen, den här gången var det inte lika mycket sång som senast, men att dricka Carlsberg bara några meter från Anfield är stort nog så det räcker och blir över.
Dagen efter matchen gick vi en tour på arenan och även om det var en del turister iklädda liverpoolkläder med var det en häftig känsla att få sitta där på bänken i omklädningsrummet och sedan gå genom spelargången, ta på This is Anfield-skylten och sedan fortsätta ut till planen var väldigt speciellt. Jag hade redan innan besöket bestämt mig för att jag skulle ta med mig gräs från Anfield hem, därför blev jag lite bitter när jag fick höra att man inte fick beträda gräsmattan. Det löste sig dock ändå. När vi spenderade en liten stund i avbytarbåset hittade jag gräs som var avstampat från fotbollsskor och eftersom det var match dagen innan kunde jag vara ganska så säker på att det avstampade gräset kom från Anfields matta, snabbt böjde jag mig ner och plockade upp så mycket jag hittade och stoppade sedan ner det i en näsduksförpackning. Gräset kommer att få en hedersplats i vår hyllvägg.
Förutom allt det här har vi också gjort stan, det blev inga stora inköp för någon av oss, men jag lyckades åtminstone hitta den andra säsongen av Flight of the Conchords till ett mycket överkomligt pris. Vi besökte givetvis också Liverpool-shopen, varje gång jag kommer in i den tänker jag alltid på mor och far och på hur glad de ska vara att de inte tog mig till en sådan affär när jag var liten. Jag hade nog svimmat av upphetsning över att se alla olika prylar och antagligen också tyckt att jag hade haft behov av att äga alla saker där inne. Nu när jag är vuxen är jag ganska återhållsam där inne, den här gången blev det bara en Carra-mugg, en t-shirt och ett signerat foto av Carra.
Vi hade, som sagt, en suverän weekend och det var mer än värt att vara trött en dag på jobbet för att få uppleva en match på Anfield igen. Det var inte den sista, det är en sak som är säker.

Dagens låt: Midlake - Head home

0 Comments:

Post a Comment

<< Home