Saturday, January 23, 2010

Lördag i tofflor

Kaffe, joggingbyxor och morgontofflor, det beskriver min förmiddag idag ganska så bra. Jag har en liten förkylning i kroppen och vågar därför inte gå iväg och träna, i stället ser jag till att koppla av ordentligt och det har jag verkligen gjort. Det mest ansträngande jag gjort hittills idag har varit att vattna våra blommor och det är onekligen ingenting som kräver någon större kraftansamling. Jag har inte vattnat blommorna i den här lägenhet så många gånger än, därför hade jag vissa problem med att hitta tillbringaren som jag använder, det är många skåp att titta igenom. Till slut lyckades jag dock hitta det jag var ute efter och kunde utan några svårigheter utföra min uppgift.
Ikväll blir det film och pizzabak, det kommer nog att bli riktigt trevligt och med stor sannolikhet även riktigt gott. Hemmagjord pizza går hem även hos mig, som är långt ifrån någon pizzafanatiker vanligtvis. Det är inte samma typ av mat när man lagar den själv, då slipper man den flottiga degen och all ost, i stället får man en välsmakande, rejäl måltid, som man dessutom slipper må illa av efteråt.

Dagens låt: Girls - Laura

0 Comments:

Post a Comment

<< Home