Friday, January 22, 2010

Gerrard på väg tillbaka

Om en vecka är vi i Liverpool och därför var det oerhört goda nyheter att idag läsa att Gerrard är tillbaka i full träning. Eftersom det inte är så ofta man har råd att åka över vill man ju gärna se alla sina favoriter spela när man är på plats, nu vet jag redan att jag tyvärr inte får se Torres och inte heller Glen Johnson, men att Gerrard är frisk och säkerligen kommer att spela någon del av matchen är ett stort plus. Förra gången jag var i Liverpool hade man i stort sett ordinarie lag, men den första gången jag var över hade man ett tungt skadeavbräck, nämligen min stora favorit Jamie Carragher. Han, som nästan aldrig är skadad, råkade då ut för en tackling från idioten Lucas Neill i Blackburn några omgångar innan vi skulle åka och bröt benet. Det var bittert att inte få se honom spela, men senast spelade han 90 minuter och det var bättre. Att Torres inte kan vara med nu är givetvis tråkigt, det hade varit roligt att få se hans styrka och snabbhet live, men med Gerrard tillbaka och intressanta nyförvärv som Aquilani och Maxi Rodriguez på väg in i startelvan känns det ändå otroligt spännande. Jag tror inte att trycket på läktaren kommer att vara sämre nu än tidigare, även om det går knackigt i ligan har fansen visat sitt stöd ordentligt och det kommer de säkert att göra även nästa lördag. Vinsten mot Spurs i onsdags var viktig och om vi slår Wolves på tisdag är vi på allvar med i kampen om CL, då kommer det nog att vara rejält tryck på Anfield. Jag längtar.

Dagens låt: Fanfarlo - The walls are coming down

0 Comments:

Post a Comment

<< Home