Thursday, January 21, 2010

Bandy inomhus

Igår gjorde jag och Onkel Franken vår första besök i Sandvikens skrytbygge Göranssons arena för att se Bollnäs möta SAIK, det var en intressant upplevelse. Det första intrycket var mindre bra, det tog nämligen väldigt lång tid att köpa biljetter. Man har lagt miljoner på att bygga den här väldiga arenan, men det är uppenbart att pengarna inte räckte till för att få till en ordentlig biljettförsäljning. Biljetterna såldes i en lekstugeliknande byggnad, med plats för två försäljare. Vi fick köa i åtminstone en kvart för att få köpa våra biljetter och då var vi ändå på plats i god tid. Stora delar av Bollnäs klack missade matchens första mål och med tanke på att det var giffarna som gjorde det var det riktigt synd. Insidan av arenan var klart mer proffsig, det kändes ungefär som att vara i Halstablettshallen. Jag är inte helt förtjust i det här med stora flashiga arenor i bandyvärlden, man ska inte kunna ta av sig vantar och halsduk när man ser på bandy och man ska absolut inte sitta ner, men jag antar att det är åt det hållet utvecklingen är på väg, så det är bara att bita ihop. Bollnäs förlust var bitter, men annars var det nog bara pensionären som trängde sig före i kaffekön som irriterade mig under vistelsen inne i arenan.
En sak som gjorde att jag snabbt glömde giffarnas förlust var vår livsviktiga vinst över Tottenham i gårdagens PL-match. Nu är vi med i kampen om fjärdeplatsen och nästa gång det är match på Anfield är jag där och stöttar.

Dagens låt: Girls - Hellhole ratrace

0 Comments:

Post a Comment

<< Home