Tuesday, January 19, 2010

Biljetterna är här

Idag när jag kom hem från jobbet låg de där på golvet, instoppade i ett kuvert. Det var med stor glädje jag öppnade och såg dem, de jag menar är givetvis våra biljetter till matchen mellan Liverpool och Bolton om knappt två veckor. Jag har inte varit på Anfield sedan 2006 och nu är det alltså äntligen dags igen. Resan och bokningen känns alltid overklig innan man verkligen sitter där på arenan och tittar ut över den plan som jag sett på tv hundratals gånger. Nu när biljetterna till både flygplan och match är på plats här hos oss börjar det hela kännas lite mer verkligt. Att vi spelat piss den senaste tiden och dessutom garanterat kommer att bli tvungna att spela utan Torres gör mig inte mindre taggad inför denna efterlängtade tripp, jag vet att väl på plats kommer det att bli en otrolig upplevelse. Om en vecka kommer nog min packning vara klar, jag måste bestämma mig för vilken av mina matchtröjor som ska få äran att följa med och hur mycket plats jag ska lämna i min packning för att få plats med souvenirer. Souvenirerna brukar dock vara så pass dyra att det inte blir så många, men precis som de tidigare gångerna jag varit på plats ska jag i alla fall köpa ett foto av Kung Carra.
Snart är det dags, jag längtar.

Dagens låt: Vampire Weekend - Horchata

0 Comments:

Post a Comment

<< Home