Saturday, January 16, 2010

Filmkväll

Igår såg jag och Malin en dansk film vid namn Fräls oss ifrån ondo. Det var en riktigt bra film som kretsade kring en död kvinna och bybefolkningens reaktioner. Ett obehagligt drama med starka skådespelarinsatser, en av insatserna var mer överraskande än de andra, nämligen den av Lene Nyström, tidigare sångerska i Aqua. Aqua var ett band som man inte kom undan från när jag gick i högstadiet, deras musik spelades överallt och det var långt ifrån någon bra musik. Med tanke på att deras videor innehöll skådespelarinsatser som denna hade jag knappast trott att jag skulle få se en av deras medlemmar i ett starkt drama, där denne dessutom gör riktigt bra ifrån sig. Det var, som sagt, en riktigt bra film, obehaglig och välgjord.
Vi hann även med att se en till film under gårdagskvällen, den var inte alls lika tung och obehaglig, utan i stället väldigt lättsam. Den hette Last of the Living och var ännu en i raden av alla zombiefilmer som kommit ut de senaste åren. Det här var mer en komedi än en rysare och även om den hade en del brister var den klart sevärd. Jag försökte under gårdagen att lägga in bilder från en spelning vi besökte under fredagen, men tydligen ville inte min dator att det skulle fungera. Jag hoppas dock få in bilderna på Krita inom kort, mina gamla elevers band var en trevlig bekantskap.

Dagens låt: Girls - Substance

0 Comments:

Post a Comment

<< Home