Tuesday, January 05, 2010

Värk

Idag har jag gjort comeback på jobbet, det är två dagar tidigare än vad som egentligen var tänkt, men det är bra att ligga lite före i planeringen när det är dags för terminsstart. Dagar som den här är det skönt att man inte har ett utomhusjobb, det var sexton grader kallt i morse när jag tittade på termometern i vårt nya kök. Som tur var är det riktigt varmt här inne i mitt arbetsrum på jobbet och det är väldigt skönt. Att mitt jobb just nu är stillasittande gör inte heller något idag, jag nämligen fortfarande sviter av den värsta träningsvärk jag haft på många år. Det var i lördags som jag följde med Kus, Liv och Mickes bror på ett bodypumppass på gymmet, vanligtvis brukar jag mest köra uppe i gymmet, men nu var det dags att prova på ett nytt typ av pass. Större delar av träningen kändes bra, men när det gällde benövningarna var det otroligt jobbigt och hur jobbigt det var insåg jag nog först dagen efter, då kunde jag nämligen nästan inte gå. Mina lår har gjort väldigt ont i tre dagar, men nu har det börjat släppa en aning. Som värst var det nog dagen efter, då var det ansträngande att röra sig i lägenheten och att böja sig ner och ta på sig skorna var en pärs. Mitt mål är att i morgon kunna vara med på samma pass igen i morgon och efter det ska jag kunna gå ordentligt efter en dag, får se hur det går med den saken.

Dagens låt: Nick Cave - Mercy Seat

0 Comments:

Post a Comment

<< Home