Wednesday, December 30, 2009

Snart nytt år

Flyttandet har gått bra, vi är nästan helt färdiga nu och börjar så smått få ordning i vårt nya hem. Gårdagens fotboll gick även den över förväntan, Liverpool satte segermålet borta mot Aston Villa på övertid. Bollen studsade vår väg och helt plötsligt var Torres fri med Friedel, målet som följde var kanske det allra skönaste under hela den här säsongen, hittills. Jag borde då förstått att det skulle komma en motgång idag, men kan inte ha flyt hur länge som helst. Motgången kom idag när jag lade mig i sängen och skulle koppla in min dator till det nya nätverket, några minuter in i mitt arbete slocknade datorn och har sedan dess inte gått att få igång. Det var bara att bita ihop, efter några svordomsramsor, och gå iväg med den till en firma i stan som lagar datorer. Jag är rädd att det här kommer att kosta en del, men med tanke på att jag har bilder, låtar och skolarbeten där som jag inte har någon annan stans är det värt varenda krona om det går att få igång den igen. Datorhaveriet gör dock att den andra delen av min nyårskrönika kommer att bli en aning försenad, men den kommer. I väntan på den vill jag önska er alla ett gott nytt år!

Dagens låt: Leonard Cohen - So long Marianne

0 Comments:

Post a Comment

<< Home