Monday, January 04, 2010

Datamiss

Då var min dator lagad igen, eller egentligen kanske det är en överdrift att kalla den lagad, den var nämligen aldrig trasig. Det var ett litet misstag av mig att skicka iväg datorn på reparation. Anledningen till att jag gick iväg med den till ett företag här i närheten var att datorn inte startade och inte heller reagerade när jag försökte ladda den, problemet visade sig sitta just i själva laddandet. På kvällen, efter det att jag lämnat in datorn, skulle jag ladda min mobiltelefon. Jag stoppade in laddaren i den skarvdosa där jag försökte ladda datorn och det visade sig att helt plötsligt hade min laddare också slutat att fungera. Då kom Malin in i rummet och berättade att hon dragit ur skarvdosan eftersom hon hade behövt uttaget till en lampa på sin sida sängen, när hon sade det insåg jag vilket misstag jag gjort. Jag hade bara testat datorn i en skarvdosa och när det inte fungerade där blev jag arg och lämnade iväg den, om jag tittat på andra sidan om sängen hade jag märkt att dosan jag använde inte satt i väggen och det gjorde det onekligen en aning svårare att få ström till min dator också. Malin var inte hemma när jag försökte fixa till det med datorn och kunde därför inte berätta att skarvdosan inte satt i väggen, hon fick i stället lyssna till alla mina svordomar om hur giriga dataföretag är som gör datorer som går sönder bara några veckor efter det att garantin gått ut. Jag skyllde på elfel idag när jag hämtade tillbaka datorn, som de som tur var inte hade hunnit börja laga, för jag kunde inte riktigt med att erkänna min klantighet. En sak är dock säker, jag kommer aldrig göra om det här misstaget en gång till. Nu har jag har som helst både dator och internet och kan börja jobba den andra delen av min årskrönika.

Dagens låt: Bright Eyes - Perfect Sonnet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home