Wednesday, January 06, 2010

TV

Igår gjorde vi en stor investering, vi köpte oss nämligen en sprillans ny tv. Mina tv-köp har alltid kommit i samband med flytt, förra gången var det min lilla sjuttontummare som var för liten för tvåan, nu är det trettiotvåtummaren som kändes för liten för vårt enorma vardagsrum. Inköpet igår var en fyrtiotvåtums plasma-tv, plasma skulle tydligen vara det bästa om man såg mycket på sport och det är ju onekligen något som jag brukar göra. Det känns väldigt lyxigt med en stor tv, men det är ändå inte själva storleken som jag tycker känns lyxigast, det är hastigheten på text-tv:n. Jag ser en hel del på text-tv och har spenderat mycket tid genom åren väntandes på att sidor ska bläddra fram. På den här tv:n bläddrar inte siffrorna, här kommer den sida man vill ha fram på en gång, det är en lyx som nästan känns overklig för mig som text-tv-beroende. Jag är mycket nöjd med vårt köp, inte bara pga snabbheten på text-tv, utan även de andra bitarna med den. Att vi dessutom har MTV2 under de första tre månaderna göra inte köpet mindre roligt.

Dagens låt: Mumford & Sons - Winter winds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home