Wednesday, January 13, 2010

Kallt

Kylan vill inte riktigt gå över, idag var den i alla fall lite mildare. När jag skulle gå till jobbet i morse var det "bara" tio minus och det är en väldig skillnad med hur det varit senaste veckan. Jag trodde ett tag att det var nollgradigt, men när mina ögon vaknat och såg på termometern med pigga ögon insåg jag att så inte var fallet. Jag är väldigt glad över att inte behöva gå i 40 minuter för att ta mig till jobbet, från vårt nya hem tar det bara 15 minuter och i de här vädret är det alldeles lagom. Jag har inte vant mig vid den korta promenadvägen än, jag kommer lite för tidigt till jobbet, men det finns att göra så det gör egentligen inte så mycket. Det får dock gärna vara slut på kylan snart, vintern har visat sig tillräckligt länge.
Ikväll ska jag se Liverpool spela igen, det var ett tag sedan nu och det ska bli spännande att se om vi ryckt upp oss sedan den senaste matchen. Precis som senast är det Reading som står för motståndet och om vi inte slår dem på hemmaplan är det bedrövligt, men den här säsongen finns det inga säkra segrar. Det är bara att hoppas att vi gör vårt jobb, laget måste ju vara på topp om två veckor när jag och Malin beger oss till fotbollens Mecka.

Dagens låt: Girls - Hellhole ratrace, briljant låt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home