Sunday, October 11, 2009

Söndagssysslor

Ännu en helg är snart över och det börjar bli dags för jobb igen. Idag har jag och Malin varit på ett nytt fik här i stan och fikat tillsammans med syster och Ronnie. Det var första gången jag besökte det här stället, som hette Mocca, men det var verkligen inte sista gången. De hade nämligen det godaste kaffe som jag smakat på ett kafé här i stan, det maldes rakt ner i en kaffetryckare och sedan fick man själv bestämma hur länge det skulle suga åt sig. Det är inte så ofta man serverar kaffe på det sättet, Svart kaffe på Söder i Stockholm är ett av få ställen där jag fått uppleva det, men när man får kaffe på det sättet höjer det genast helhetsintrycket ett par nivåer. Chokladbollen var helt okej, men inget speciellt, nästa gång ska jag testa något av de mer avancerade bakverken, Malins cheesecake såg inte helt fel ut.
Ikväll ska jag titta på mitt favoritskräptvprogram, nämligen Hål i väggen. Förra säsongen såg jag inte speciellt mycket av det, men nu när mina programledarfavoriter från Herre på täppan tagit över kan jag inte låta bli att titta. Programidén håller bra för tjugo minuters underhållning, speciellt en söndagkväll när man är ganska trött i huvudet och inte vill ta in något avancerat.

Dagens låt: Port O´Brien - My eyes wont shut

0 Comments:

Post a Comment

<< Home