Friday, October 02, 2009

Korsordslösande

Efter ett gymbesök, med efterföljande bastubad är jag nu hemma och har gjort helg. Det har varit en ganska tung vecka, eftersom det blev sent i måndags med föräldramöte och eftersom det var svårt att somna efter vår urusla insats mot Fiorentina tisdags. I helgen ska jag dock ta igen den sömn jag missat och det ska bli mycket skönt. I övrigt kommer det att bli en lugn helg.
Jag har fått en del nya helgrutiner som är riktigt avkopplande och innehåller något som jag aldrig förstått hur roligt det är tidigare och det är korsord. Varje lördag och varje söndag kommer det nya kortord i vår morgontidning och det är riktigt roligt att sitta och knåpa med dem på en stund. Vanligtvis brukar det bli så att det som kommer under lördagen aldrig blir löst, det är oftast ganska svårt och alltid låser det sig någonstans. Det som kommer på söndagen brukar gå bättre och oftast lyckas jag och Malin fixa hela korsordet innan söndagen är slut. Förra helgen gick det dock ganska dåligt, därför ser jag fram emot de kommande dagarnas korsord, det är dags för revansch. Kordord tillsammans med en kopp av det kaffe som Malin köpte till mig när hon var i Stockholm nyligen är en bra start på helgen, det är ingen tvekan om den saken.

Dagens låt: Morrissey - I´m ok by myself, underskattad låt från nya skivan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home